A termék a kosárba került.
Új jelszó kérése
Kedvenc Márkáink
TOP termékek
Termékajánló
Miért válassz minket?

- Folyamatos Akciók, piacvezető árak!

 

- Magyar hivatalos garancia minden termékünkre!

 

- Rugalmas fizetési lehetőségek!

 

- Országos kiszállítás!

 

- Minden termékünk eredeti!

 

- Több mint 32 éves kereskedelmi múlt

Ezt mondták rólunk

Andrea,

"Gyorsak és precízek. Minden szempontból kifogástalan kiszolgálás. Köszönöm."

Tamás,

"Eddigi leggyorsabb kiszállításhoz volt szerencsém, a megrendelést követő 8 órán belül megérkezett a termék a csomagpontra! Az ügyfélszolgálat lelkiismeretes és abszolút vásárlóközpontú."

Krisztián,

"Webshop-jukon vásárolt terméknél a rendelés leadását követően kételyeim adódtak. Egyből jeleztem e-mail-ben másnap felhívtak, megkérdezték a konkrét problémám. Majd ezt követően felvették a hivatalos márkaképviselettel a kapcsolatot és tőlük kértek tanácsot az ügyben majd mikor megkapták a válasz visszahívtak és tájékoztattak, hogy nem lehet gond. Azóta már nálam a termék és valóban hibá

István,

"A kiszolgálással elégedett voltam. A hirdetéseikben csinosak a nők..."

Házhozszállítás

glsgls csomagpontfoxpostfamalogo

Fizetési megoldás
Tanúsítvány
SSL Certificate
Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz
Hírlevél

Négyütemű motorolaj

Fő kategória >Motul > Négyütemű motorolaj

motul kereső


Sorrend:

 

12

Március, vagy április 1-én? Véget ér a motorkerékpár mentes időszak! Le a takaróval, fel a garázsajtót! Itt az ideje a szeretett járműbe a szezon kezdetére életet lehelni. Már a tisztogatás és ápolás során roppant mértékben lehet előre örvendezni az előttünk álló szezonnak, a sok szép túrának, kirándulásnak. A következőkben leírt lépések megtétele után a motor kész az új szezonra.

 

Mindenek előtt töröljük le egy száraz, puha ruhával a krómozott és fémfelületekről a korábban a téli konzerválás céljából felhordott, több célra is használható MOTUL E.Z.Lube olajat. Ezt követően a gumik profilmélységét és nyomását kell ellenőrizni, majd a kezelési leírásban megadott értékre beállítani. Fontos, ha a gumikat már több éve használjuk, vagy a profilmélység az ajánlott határérték közelében van, célszerű még a motoros idény indulását megelőzően a gumicserét végrehajtani. A gázmarkolat, a kuplungkar, a váltó és a fékpedál működését, könnyű járását, holtjátékát mindenképpen ellenőrizzük le. Tegyük vissza a feltöltött és ellenőrzött akkut, majd helyezzük rá a csatlakozókat. Vizsgáljuk meg a fényszóró és a tompított világítás, a hátsó világítás, a féklámpa és az irányjelzők, valamint a kürt működését. Csak a gyújtást adjuk rá! Amikor az akkut rendben csatlakoztattuk, a motorvezérlés és a többi elektromos egység a gyújtás ráadását követen azonnal beállítható, újraszabályozható. Indítsuk be a motort és hagyjuk üresben járni, várjuk ki, amíg az olajnyomás lámpa kialszik. Tegyünk egy kört a ház körül, közben figyeljük a rugózást. Az ABS-sel rendelkező járműveken az indulást követően a műszerfalon az ellenőrző fénynek azonnal ki kell aludnia. Ezután ellenőrizzük a különböző folyadéktartályok töltöttségi szintjét (motorolaj, hajtóműolaj, hűtő és fékfolyadék), majd szemrevételezéssel győződjünk meg az egyes folyadékrendszerek tömítettségéről (olajleeresztő csavar, fékfolyadék tartály, hűtő  a féknyereg légtelenítő csavarja, a villák tömítőgyűrűi, hátsó lengéscsillapítók). Most már lehet indulni.

 

Motor olajszint ellenőrzés

 

Az olajszintet legalább minden 1000 km megtétele után ellenőrizni kell. Ehhez a motort hozzuk üzemi hőmérsékletre, és sík területen állítsuk fel a középállványra. Olyan motorok esetében, ahol nincs középállvány, vegyük igénybe valaki segítségét. Várjunk néhány percet, amíg az olaj összefolyik a motorházban. Ezután a váltóház ellenőrző ablakán keresztül, vagy az olajpálcával nézzük meg az olajszintet. Az olajszintnek a minimum és maximum jelölések közé kell esnie. Amennyiben a későbbiek során az olajszint a minimum jelölésig csökken, a javasolt minőségű motorolajat az előírt szint eléréséig kell a motorba tölteni. Vigyázat, semmi esetre se töltsük az olajat a maximum jelzés fölé! Az elírtnál magasabb olajszint tömítetlenséghez vezet, illetve motorkárosodást eredményezhet és lerövidíti a katalizátor élettartamát. Utántöltéshez a MOTUL kínálatából minden motorkerékpárhoz kiválasztható a legkülönfélébb használati célra a megfelelő olaj.

 

A lánc helyes tisztítása és kenése

 

Mielőtt a lánc kenésére sor kerülne, a szennyeződés javát a nagyon hatékony MOTUL Chain Clean lánctisztítószerrel el kell távolítani. Az idők során lerakódott olaj, por, lekopott anyag elegye tésztaszerű anyaggá áll össze. Ez a massza aztán dörzsölődik és jelentős mértékű kopást eredményezve a teljes lánc-kit életét megrövidíti. A láncspray a száraz, tiszta láncfelületen nagyon jól eloszlik. Állítsuk le a motort a középső támaszra. Ha a motor csak oldaltámasszal rendelkezik, szükség van egy motor emelőre. A kereskedelemben kaphatóak olyan segédeszközök, amelyek segítségével az oldaltámaszra helyezett motorok hátsó kereke is mozgatható.

 

Műanyag felületek ápolása

 

A MOTUL Shine & Go a mosást követően felfrissíti a festetlen műanyag és gumifelületeket, burkolatokat. Az ápolandó felületet fújjuk be kb. 20 cm távolságból, majd ezt követen egy puha ruhával fényesítsük ki.  A MOTUL Shine & Go nagyon vékony filmréteget hoz létre, amely az új szennyeződés megtapadását megnehezíti. A következő tisztítás során a rovarokat is sokkal könnyebben el lehet távolítani, hiszen nem préselődnek be a festékrétegbe. A gumi elemek hajlékonyak és rugalmasak maradnak.

 

Vigyázat: A MOTUL Shine & Go csúszásveszély miatt ne kerüljön a fék elemeire, ülésekre, lábtartók gumijára, vagy kapaszkodókra.


Webáruház készítés